A A A

بیانات آیة الله حاج شیخ جواد مروی در تقدیر از عملیات حیرت انگیز رزمندگان فلسطینی و تصرف قسمتهایی از سرزمینهای اشغالی در اطراف نوار غزه، ابتدای درس خارج فقه 1402.07.16.

بسم الله الرحمن الرحیم[1]

أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ.[2]

از این عملیات بسیار بهت آور مظلومین فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس تقدیر می‌کنیم.

اسرائیل از آغاز حیات ننگین خودش در این مدت هفتاد و اندی سال همیشه نسبت به مظلومان جنایت روا داشته است.

هر وجب از این زمین را که اشغال کردند با کشتار و قطعه قطعه کردن مردم بود.

مناخیم بگین نخست وزیر اسبق اسرائیل در خاطراتش مینویسد وقتی به روستایی حمله کردیم مردانشان را کشتیم مجروحینشان را در مسجد جمع کردیم و از تشنگی ناله می‌کردند و من با بلندگو میگفتم ادرار خودتان را بنوشید و بعد هم مسجد را منفجر کردیم.

چنین رژیمی که سلطه‌اش را با کشتار وسیع تثبیت کرده بود تا قبل پیروزی انقلاب اسلامی در ایران فلسطینی ها هم نتوانسته بودند حرکت بایسته ای انجام دهند لذا در 1986 که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد با نگاه به اینکه فلسطینیها سفیر اسرائیل را در انگلستان ترور کرده اند وقتی قلعه شریف و نحر لیتانی و جنوب لبنان را گرفت فلسطینیها فرار کردند و یکی از رهبران جهان عرب گفت کاری از دستتان ساخته نیست و خودکشی انقلابی کنید که نامتان در دنیا زنده بماند.

وضع این بود تا انقلاب ایران پیش آمد. در سال 2006 حزب الله لبنان با درس گرفتن از مکتب امام حسین علیه السلام حرکت عظیمی شروع کردند و در جنگ 33 روزه پیروزی بزرگی مقابل صهیونیستها به دست آوردند و فلسطینیها هم درس گرفتند که میتوانند مقاومت کنند و امروز یکی از بهت آور ترین عملیات هایی که شاید در طول حیات رژیم اشغالگر سابقه نداشت را انجام دادند و موقعیتشان را تثبیت کردند که اگر اراده داشته باشند به دستورات اسلام عمل کنند میتوانند پیروزی نهایی را به دست آورند.

این عملیات برای آنان که منطقه را میشناسند، عملیات بسیار عجیب و بهت آوری بود. اسرائیل بین خودش و نوار غزه حصار عجیبی کشیده بود دوربین ها و سنسورها و منطقه ای که یک گنجشک زیر نظر بود اما این حرکت عظیم را از زمین دریا و آسمان آغاز کردند و سه برابر منطقه نوار غزه را به تصرف گرفتند و مایه تقدیر و اعجاب است و توجه کنیم چرا دوستان رژیم صهیونیستی از مجسمه و تصویر شهید سلیمانی می‌ترسند امروز معلوم میشود که شهید سلیمانی چه کرده است.

امیدواریم بتوانند با اتحاد، عملیاتهای بزرگی را رقم بزنند که خداوند فرمود أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ.

 

[1]. جلسه 8، مسلسل 314، یکشنبه 1401.07.16.

[2]. سوره حج، آیه 39.